Лого - избор и параметри с които да се съобразявате - agent.bg

Логото е фундаментална част от идентичността на марката, служеща като визуално представяне на организацията, продукта или услугата. Добре проектираното лого трябва да бъде просто, универсално, гъвкаво, типографски  и цветово издържано, иконографско, балансирано, тълкуваемо и вечно. Чрез разглеждане на основните елементи на дизайна, една марка може да създаде или избере лого, което ефективно представя нейната идентичност и изгражда връзка с нейната потребителска база.

 

Простота:

  • Nike: Известният знак „swoosh“ на Nike е отличен пример за просто, универсално и иконографско лого. Той не съдържа никакви думи, но веднага се разпознава по целия свят и представлява атлетизъм и иновации.   https://i0.wp.com/stickeri.eu/wp-content/uploads/2022/06/nike-500.jpg?fit=500%2C500&ssl=1

Универсалност:

  • Lidl: Логото на Lidl е отличен пример за универсалност, тъй като остава четливо и визуално въздействащо, независимо от неговия размер или фон. Това е от решаващо значение за марка с множество локации и широка гама от продукти. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Lidl-Logo.svg/800px-Lidl-Logo.svg.png

Гъвкавост:

  • bTV: Логото на bTV може да се използва самостоятелно или в комбинация с името на канала, демонстрирайки неговата гъвкавост в различни приложения. Това позволява на телевизията да адаптира логото според нуждите, като същевременно поддържа разпознаваемост. https://logowik.com/content/uploads/images/btv7130.logowik.com.webp

Типография:

  • Bulgaria Air: Използването на заоблен шрифт от Bulgaria Air допринася за нейния професионален и надежден образ. Шрифтът помага за установяване на визуална йерархия и създава сплотено усещане за марката. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Bulgaria_Air_logo.svg/1280px-Bulgaria_Air_logo.svg.png

Цвят:

  • Meteo Balkans: Червеният цвят в логото на Meteo Balkans се свързва с предупрежденията за лошо време и създава визуално привличане. Изборът на цвят помага за предаването на специфичното послание на марката, свързано с прогнозите за времето. https://www.meteobalkans.com/img/meteo-logo.jpg

Икона:

  • Instagram: Камерата на Instagram е ясна икона, която директно представя основната функция на приложението – споделяне на снимки. Неговият минималистичен дизайн го прави лесно разпознаваем и запомнящ се. https://img.freepik.com/premium-vector/instagram-app-icon-social-media-logo-vector-illustration_277909-403.jpg

Баланс:

  • Vitosha Park Hotel: Логото на хотела Vitosha Park постига баланс чрез комбиниране на лично изображение на планината Витоша с модерен, четлив шрифт. Това помага за създаването на визуално привлекателно и запомнящо се лого, което отразява местоположението и естетиката на хотела. https://www.gdstyles.com/uploads/images/big/2850_Vitosha_park_hotel_logo_design_gallery_01.jpg

Тълкуване:

  • Airbnb: То включва логото на компанията, разположено в овал, който може да се тълкува като къща или дом. Тази интерпретация отразява основната цел на Airbnb да предоставя изживявания за настаняване като у дома. Кръглият дизайн също внушава чувство за приятелство и гостоприемство, което е в съответствие с духа на общността на Airbnb.https://static-00.iconduck.com/assets.00/airbnb-icon-2048x2048-kuw3ebuv.png

Вечна актуалност:

  • Coca-Cola: Логото на Coca-Cola е почти непроменено от създаването си през 1886 г., което го прави един от най-разпознаваемите дизайни на лога в света. Уникалната извита форма на буквата „C“ и комбинацията от червено и бяло създават силна визуална идентичност, която остава актуална и днес. Този дълготраен дизайн помага за изграждането на силна връзка с потребителите и насърчава чувството за приемственост и традиция. https://www.foodbox.bg/pic/scstore~EKBhzc~Dn6xyr~2KUzsS_j.png

 

Тези примери демонстрират как добре проектираното лого може да помогне за установяването на силна идентичност на марката, да подобри разпознаването на марката и да насърчи емоционалната връзка с вашата аудитория. Всеки елемент от дизайна играе роля в създаването на уникално и запомнящо се лого, което резонира с вашата целева аудитория.